Oriola tekee tiivistä yhteistyötä Fimean kanssa – tulkintaero pöytäkirjan julkisuudesta

24.11.2017

Oriola Oyj:n lehdistötiedote 24.11.2017 klo 16:55

Oriolan lääkkeiden toimitusvarmuus on palautunut syyskuusta normaalille tasolle. Oriola on tehnyt syksyn ajan tiivistä ja avointa yhteistyötä valvovan viranomaisen Fimean kanssa lääketurvallisuuden varmistamiseksi.

Oriolalla ja Fimealla on tulkintaero syyskuussa tehdyn tarkastuksen pöytäkirjaan sisältyvien liikesalaisuuksien julkisuudesta. Pohjois-Savon käräjäoikeus on Oriolan hakemuksesta kieltänyt tarkastuspöytäkirjan julkistamisen. Näissä olosuhteissa käräjäoikeuden päätös kieltää pöytäkirjan julkistaminen oli Oriolan ainoa käytettävissä oleva keino turvata mahdollisuutensa hakea muutosta Fimean tulkintaan.

”Toivomme, että käräjäoikeuden päätös antaa meille työrauhan selvittää tulkintaero tarkastuksen pöytäkirjaan sisältyvien liikesalaisuuksien julkisuudesta yhdessä Fimean kanssa. Tämä keskustelu ei millään tavalla heijastu Fimean kanssa jatkuvasti tehtävään tiiviiseen yhteistyöhön lääketurvallisuuden varmistamiseksi”, sanoo toimitusjohtaja Eero Hautaniemi.

Tuula Lehto, viestintäjohtaja Oriola Oyj, puh. 040 5885 343